PR-фахівець займається налагодженням комунікацій між компанією та аудиторією. Формує її імідж в медіа, працює з громадською думкою. Загалом, робить все, щоб про компанію відгукувалися тільки в позитивному ключі.
Що робить PR-фахівець
У PR-фахівця досить багато обов’язків. Це можуть бути підготовчі, періодичні, аналітичні задачі.
Основні завдання піарника:
Розробка PR-стратегії компанії.
Складання плану активностей, створення інфо-приводів для просування товарів або послуг на ринку.
Організація заходів, формування їхнього бюджету.
Написання прес-релізів, новин, статей, промо-матеріалів.
Моніторинг згадок в ЗМІ та соціальних мережах.
Аналіз ефективності минулих заходів і PR-кампаній.
Обов’язки відповідальні, але водночас час творчі. Можна сказати, що завдання PR-фахівця — постійно креативити.
Скільки отримує PR-фахівець
Зарплата PR-фахівця залежить від компанії, в якій він працює, і від досвіду. Що більше обов’язків, тим вище рівень винагороди. Також у деяких компаній можливі бонуси за успішно виконану роботу.
В середньому «PR-спеціаліст» в Україні заробляє 15000 грн.
Які навички потрібні PR-фахівцю
Для того, щоб бути успішним PR-спеціалістом потрібно вміти орієнтуватися в сфері, в якій працює компанія, постійно підтримувати знання про неї.
Також фахівцю необхідно:
Знати інструменти PR.
Вміти визначати цільову аудиторію.
Розбиратися в типах і структурі ЗМІ.
Розуміти основи економіки, юриспруденції, менеджменту.
Вміти писати тексти різних форматів, масові розсилки, листи.
Мати високий рівень грамотності, поставлену дикцію.
Бути лідером і організовувати команду.
Це не зовсім навичка, але без цього хорошому піарнику не обійтися — потрібно мати базу контактів ЗМІ, лідерів думок і постійно її нарощувати.
Дуже бажано знати іноземні мови, особливо якщо доведеться працювати в міжнародній компанії.
Переваги і недоліки в роботі PR-фахівця
Творча, креативна спеціальність.
Мультизадачність. Нудно точно не буде.
Попит на ринку праці.
Розширення кола знайомств, нетворкінг.
Високий рівень стресу.
Ненормований робочий день.
Велика відповідальність і залежність результату від підрядників, які можуть бути недобросовісними.
Конкуренція фахівців на ринку.
Наскільки затребувані PR-фахівці
Піарникам-початківцям може бути складно знайти вакансію з гідною оплатою праці, адже професія модна, багато бажаючих спробувати свої сили. Але, набравшись досвіду, можна розраховувати на хорошу посаду з високою зарплатою.