Яку професію обрати: smm-менеджер та все про нього

Понеділок, 27 квітня 2020 12:42

Сучасний світ знаходиться у постійному русі, спрямований на розвиток, безперервно видозмінюється й вимагає того ж від людей.
Щоб залишатися "на хвилі", варто постійно примножувати свої знання, тобто, вчитися, вчитися, опановувати нові навички, відточувати себе.
Карантин змусив людей на хвильку зупинитися, щоб усвідомити куди йти далі, поновити багаж знань і з новою силою ринути вперед.
Сьогодні, коли майже весь світ перейшов на "домашній" режим роботи, працює дистанційно, стає зрозуміло, які професії можуть зазнати краху в майбутньому, а які матимуть перспективи.
Професія, яка кілька років тільки на старті, а надалі лише набиратиме обертів - SMM-менеджер.
Оскільки праця плавно "переїхала" до мережі, ця сфера діяльності в пріоритеті.

SMM-менеджер — зовсім не той, хто ставить хештеги і емодзі під селфі. Це фахівець, який працює з аналітикою, бюджетом та рекламними інструментами ключових соцмереж та месенджерів.

Що робить SMM-менеджер

SMM-менеджер вирішує цілий ряд завдань, пов’язаних із залученням покупців з соціальних мереж, підвищенням іміджу компанії, а також впізнаваності та популярності товару або послуги.

Він створює та оформлює корпоративні сторінки в різних соціальних мережах, розробляє стратегію розвитку групи (яким чином будуть запрошуватися користувачі, яким буде контент, частота виходу постів), наповнює групу корисним контентом, який приверне і зацікавить цільову аудиторію, створює і підтримує спілкування в спільноті, відповідає на питання і коментарі учасників, видаляє спам, займається просуванням корпоративної сторінки (придумує конкурси та акції, відповідає за рекламу, яка повинна залучити нових учасників). А також цей спеціаліст веде і аналізує статистику просування, збільшення трафіку та його конвертації.

SMM-менеджер зобов’язаний бути в курсі останніх SMM-новин, знати про трендові SMM-продукти, добре орієнтуватися в сучасних передових, а також інноваційних SMM-інструментах. Робота SMM-спеціаліста вимагає постійного спілкування і перебування онлайн.

Скільки отримує SMM-менеджер

Рівень заробітної плати SMM-менеджера залежить від рівня кваліфікації фахівця, масштабу проекту і широти функціональних обов’язків. На нашій діаграмі можна побачити розподіл зарплат, які роботодавці вказують у своїх вакансіях на нашому сайті.

В середньому «SMM-менеджер» в Україні заробляє 12500 грн. Це медіана заробітних плат за даними з 595 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «SMM-менеджер» і за схожими запитами-синонімами «SMM manager», «Блогер», «Blogger» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.

Які навички потрібні SMM-менеджеру

  • Звичайно, SMM-ник повинен любити соціальні мережі і активно ними користуватися, бути в курсі останніх SMM-новин, знати про трендові SMM-продукти, добре орієнтуватися в передових SMM-інструментах.
  • Але ще потрібна грамотність. Кому ж сподобається читати пости крутого бренду з помилками?
  • Уміння писати цікаві тексти, залучати підписників без накрутки і їх прямої покупки.
  • Уміння налаштувати таргетовану рекламу, знати програми і сервіси, що автоматизують і спрощують постинг.
  • Базові знання Google Analytics і графічних редакторів (VSCO, Snapseed, Lightroom).
  • Крім того, SMM-менеджер повинен знати всі можливості та специфіку кожної соціальної платформи (просування в Facebook, Instagram, Youtube і т.д.), володіє допоміжними маркетинговими інструментами.

Переваги та недоліки в роботі SMM-менеджера

Переваги

    • Працювати SMM-менеджером можна як в офісі, так і дистанційно. У другому варіанті — це ще і гнучкий графік.
    • Опанувати професію можна досить швидко, треба лише практикуватися та слідкувати за тенденціями.
    • Можна вести декілька проектів одночасно.
    • Творча реалізація: широкий спектр завдань SMM-ника дозволить вам розкрити свої творчі таланти, завести корисні знайомства.
    • Можливості переходу в іншу сферу: онлайн-продажі, мас-медіа, інтернет-маркетинг.
  • Недоліки
    • Великий обсяг роботи з обов’язковим складанням аналізів, звітів, проведенням моніторингів.
    • Часто ненормований робочий день перед монітором комп’ютера та залежність від заряду мобільного та Wi-Fi.
    • У багатьох роботодавців досі немає повного розуміння компетенцій SMM-менеджменту і діяльності фахівця в цій галузі, що може привести до розбіжностей з оплати праці.
    • Негатив, образливі коментарі та зауваження, які користувачі мережі виплескують під публікаціями.
  • Де вчитися на SMM-менеджера

    Щоб стати SMM-менеджером в Україні, є декілька варіантів навчання:

    • Вища освіта — вибирати варто виші, в яких є факультети маркетингу, журналістики чи філології.
    • Якщо ви хочете швиденько вивчитися на SMM-менеджера без здобуття вищої чи середньої спеціальної освіти, можна закінчити спеціалізовані курси SMM — це відмінний варіант для тих, хто задумується над зміною професії чи вдосконалення своїх навичок.
  • Шукайте нас на Фейсбук.