Карантин та дружба між колегами: 6 порад, як побудувати кращі стосунки на відстані

Середа, 25 березня 2020 13:43

Дружний колектив може робити вас щасливішими та змушувати залишатися на одній роботі довше. У період розповсюдження коронавірусу дружні стосунки між колегами ще важливіші.

Поки ви працюєте з дому та тримаєте дистанцію від інших, саме друзі впливають на ваше психологічне здоров’я та благополуччя. Вони допомагають побачити перспективу, тримати самоконтроль у конфліктних ситуаціях та змушують демонструвати найкращі якості людини як на роботі, так і поза нею.

Як відзначає американський письменник та дослідник сильних сторін особистості Том Рат у книзі «Життєво необхідні друзі»,найкращий друг на роботі є основною причиною, чому люди залишаються працювати у тій чи іншій організації.

І навіть зараз, коли колеги працюють віддалено один від одного, вони все одно продовжують взаємодіяти через засоби мобільного та відеозв’язку, соцмережі, месенджери.

Отже, якщо співпраця та дружба настільки важливі для успіху в роботі, то як створити міцні дружні стосунки на робочому місці, якщо ви працюєте поза офісом?
Американська соціологиня та письменниця Трейсі Боуер виділила 6 порад для зміцнення стосунків між колегами-друзями:

1. Знайдіть складні задачі. Один із найбільш потужних способів налагодити стосунки в колективі — це вибудувати їх через роботу. Спільна праця над складним проєктом, складною темою, складною проблемою клієнта швидше сформує приязні стосунки між колегами.
2. Не змагайтеся з колегами. Незважаючи на те, що сьогодні конкуренція є чи не єдиною сталою частиною всіх видів робіт, більш ефективною може стати внутрішня співпраця та направлення конкуренції назовні. Працюючи разом, ви можете отримати перемогу у конкурсі або запровадити інновації, які у майбутньому допоможуть вашому бізнесу відновитися після карантину та зробити ваш час із колегами більш корисним.
3. Допомагайте іншим йти вперед. Виконуйте свою роботу максимально добре, щоб і інші могли робити те ж. Будьте чуйними до оточуючих, особливо, коли навколо існує багато побутових проблем, не пов’язаних із роботою. Якщо ви будете ставитися до колег із розумінням та повагою — це допоможе уникнути конфліктів у команді.
4. Будьте справжнім. Іноді найкраща підтримка приходить від колеги, що може зрозуміти, наскільки важким було завдання. У дослідженні Дрексельського університету (США), що було повязане зі схудненням, люди втратили більше ваги, коли їм говорили, наскільки важким є завдання, яке вони виконували. Такий підхід виявився більш дієвим, аніж просто підтримка («ви зможете це зробити») або заохочення. Це той вид дружби, який варто шукати і пропонувати.
5. Слухайте. Дослідження Університету Уейк Форест показало, що рівень кортизолу (гормон стресу) знижується внаслідок того, що колега або партнер вас вислухав та визнав ваші почуття. Шукайте той тип дружби, у якому є місце і співчуттю, і вирішенню проблем.
6. Запропонуйте складні перспективи. Окрім побудови стосунків, де є розуміння та «безпечний притулок», шукайте стосунки з підтримкою, яка кидає вам виклик. Для того, щоб зробити все можливе, нам потрібні друзі, які будуть жорстоко чесні та вкажуть, де ми можемо зробити краще. Це ті друзі, які скажуть вам, що у вас в зубах є образний шпинат. Члени команди, які можуть допомогти вам стати кращими, — це друзі, які допоможуть вам досягти успіху в довгостроковій перспективі.

Отже, кожного дня покращуйте свої стосунки з колегами на роботі, беручись разом за складні робочі завдання, уникаючи змагань, допомагаючи іншим, будучи справжніми, слухаючи та пропонуючи складні перспективи. Ці нехитрі поради допоможуть вам привабити у своє оточення людей, які посприяють вашому професійному зростанню та успіху.

Шукайте нас на Фейсбук.