Так, відповідно до частини 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 р. № 792 щодо Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу облік осіб, проводиться центром зайнятості незалежно від зареєстрованого місця проживання чи перебування таких осіб.
Цю довідку ви можете отримати тільки в тому центрі зайнятості, у якому ви перебуваєте на обліку. З собою необхідно мати паспорт (ID паспорт) та ідентифікаційний код. Інформація про неперебування у статусі безробітного видається в довільній формі в будь-якому центрі зайнятості України.
Доброго дня! При наступному відвідуванні центру зайнятості отримайте інформацію у Вашого фахівця кар'єрного радника або у профільного фахівця відділу бухгалтерського обліку каб.210 (2-й поверх). Ми не бачимо Ваших даних (ПІБ, дата звільнення тощо), тому відповідь надати не маємо можливості.
Співбесіда - один з основних методів оцінки роботодавцем кандидата на роботу.
Успіх або неуспіх претендента на співбесіді залежить як від професійних якостей (освіта, досвід, кваліфікація тощо), так і від враження, справленого ним на роботодавця пад час зустрічі.
Співбесіда - це діалог, де гооврять обидва учасника розмови: представник роботодавця і претендент на роботу. І, відповідно, запитання можуть ставитись і роботодавцю, й кандидату на посаду.
Готуючись до співбесіди, претенденту варто зібрати початкову інформацію про підприємство, організацію чи фірму: чим займається, де знаходиться, скільки працюючих має, яких фахівців потребує. Тобто йдучи на співбесіду, потенційний працівник вже не витрачатиме час на такі загальні запитання.
Про що ж запитати у роботодавця?
По-перше, про те, що саме ви можете зробити для підприємства, організації, фірми тощо: які будуть обов'язки, як перевірятимуться та оцінюватимуться результати виконання роботи, хто даватиме завдання, як працювати у форс-мажорних обставинах, яку перспективу розвитку бачить керівництво компанії і як можуть їй прислужитися ваші знання, вміння, ідеї та пропозиції тощо.
І по-друге, про те, що організація може запропонувати вам: умови і режим роботи, вихідні, заробітна плата, соцпакет, бонуси, оплата понадурочних, профільні курси, стажування та інше. Запитання краще ставити в цьому порядку, щоб не заплутатися і не починати з себе. Також треба з'ясувати детально всі незрозумілі моменти стосовно майбутніх обов'язків, посадових інструкцій, обопільного бачення шляхів вирішення виробничих завдань.
Якщо конкретніше, варто також запитати, яка форма працевлаштування пропонується, детально - яку роботу необхідно буде виконувати на цій посаді, чи передбачає посада виїзди у відрядження, чи нова пропонується вакансія, скільки людей працює у підрозділі, чи планується розширення тощо.
Запитання для роботодавця варто підготувати заздалегідь і записати, щоб не забути їх поставити кадровику або керівнику.
Важливо поцікавитись, як працює компанія в умовах карантину, чи переводилися працівники на віддалену роботу, як компанія сприяє безпечному трансферу колег, чи дотримуються там карантинних заходів і які у зв'язку з цим вимоги до персоналу. Відповіді на ці запитання допоможуть зрозуміти, наскільки відповідальний роботодавець, чи цінує своїх співробітників і як знаходить вихід у форс-мажорних ситуаціях.
Служба зайнятості тісно співпрацює з роботодавцями.
Начальник відділу взаємодії з роботодавцями Полтавської міськрайонної філії обласного центру зайнятості Оксана Швачач зазначила, що при зверненні роботодаця з метою укомплектування вільних робочих місць, фахівець служби зайнятості обов’язково повинен з’ясувати наступну інформацію:
- Назву професії (посади). В разі потреби допомогти роботодавцю визначитися з назвою відповідно до чинного класифікатора професій.
- Вимоги до кандидата: освітній рівень, спеціальність (кваліфікацію) за освітою, бажаний досвід роботи.
- Завдання та обов’язки: характер виконуваної роботи, перелік обов’язків. Додаткові навички, необхідні для виконання роботи: наявність допусків, посвідчень, водійських прав з певними категоріями, володіння ПК, знання певних програм тощо. Якщо робота пов’язана з технікою чи приладами – необхідно обов’язково зазначити вид, марку, модель.
- Умови роботи: режим (5-денний чи інший), тривалість робочого дня, умови праці, додаткові умови (медичне страхування, наявність житла, харчування, відшкодування транспортних витрат тощо).
- Кількість вільних робочих місць.
- Контактні дні роботодавця: повна назва підприємства, ЄДРПОУЮ юридична та фактична адреса, контактна особа, яка відповідає за підбір кадрів та номер телефону.