Співбесіда: про що треба спитати у роботодавця?

Середа, 08 грудня 2021 08:16

Успіх або неуспіх претендента на співбесіді залежить як від професійних якостей (освіта, досвід, кваліфікація тощо), так і від враження, справленого ним на роботодавця пад час зустрічі.  

Співбесіда - це діалог, де гооврять обидва учасника розмови: представник роботодавця і претендент на роботу. І, відповідно, запитання можуть ставитись і роботодавцю, й кандидату на посаду. 

Готуючись до співбесіди, претенденту варто зібрати початкову інформацію про підприємство, організацію чи фірму: чим займається, де знаходиться, скільки працюючих має, яких фахівців потребує. Тобто йдучи на співбесіду, потенційний працівник вже не витрачатиме час на такі загальні запитання. 

Про що ж запитати у роботодавця?

По-перше, про те, що саме ви можете зробити для підприємства, організації, фірми тощо: які будуть обов'язки, як перевірятимуться та оцінюватимуться результати виконання роботи, хто даватиме завдання, як працювати у форс-мажорних обставинах, яку перспективу розвитку бачить керівництво компанії і як можуть їй прислужитися ваші знання, вміння, ідеї та пропозиції тощо.

І по-друге, про те, що організація може запропонувати вам: умови і режим роботи, вихідні, заробітна плата, соцпакет, бонуси, оплата понадурочних, профільні курси, стажування та інше. Запитання краще ставити в цьому порядку, щоб не заплутатися і не починати з себе. Також треба з'ясувати детально всі незрозумілі моменти стосовно майбутніх обов'язків, посадових інструкцій, обопільного бачення шляхів вирішення виробничих завдань.   

Якщо конкретніше, варто також запитати, яка форма працевлаштування пропонується, детально - яку роботу необхідно буде виконувати на цій посаді, чи передбачає посада виїзди у відрядження, чи нова пропонується вакансія, скільки людей працює у підрозділі, чи планується розширення тощо. 

Запитання для роботодавця варто підготувати заздалегідь і записати, щоб не забути їх поставити кадровику або керівнику.

Важливо поцікавитись, як працює компанія в умовах карантину, чи переводилися працівники на віддалену роботу, як компанія сприяє безпечному трансферу колег,  чи дотримуються там карантинних заходів і які у зв'язку з цим вимоги до персоналу. Відповіді на ці запитання допоможуть зрозуміти, наскільки відповідальний роботодавець, чи цінує своїх співробітників і як знаходить вихід у форс-мажорних ситуаціях. 

Служба зайнятості тісно співпрацює з роботодавцями. 

Начальник відділу взаємодії з роботодавцями Полтавської міськрайонної філії обласного центру зайнятості Оксана Швачач зазначила, що при зверненні роботодаця з метою укомплектування вільних робочих місць, фахівець служби зайнятості обов’язково повинен з’ясувати наступну інформацію:

  1. Назву професії (посади).  В разі потреби допомогти роботодавцю визначитися з назвою  відповідно до чинного класифікатора професій.
  2. Вимоги до кандидата: освітній рівень, спеціальність (кваліфікацію) за освітою, бажаний досвід роботи.
  3. Завдання та обов’язки: характер виконуваної роботи, перелік обов’язків. Додаткові навички, необхідні для виконання роботи: наявність допусків, посвідчень, водійських прав з певними категоріями, володіння ПК, знання певних програм тощо. Якщо робота пов’язана з технікою чи приладами – необхідно обов’язково зазначити вид, марку, модель.
  4. Умови роботи: режим (5-денний чи інший), тривалість робочого дня, умови праці, додаткові умови (медичне страхування, наявність житла, харчування, відшкодування транспортних витрат тощо).
  5. Кількість вільних робочих місць.
  6. Контактні дні роботодавця: повна назва підприємства, ЄДРПОУЮ юридична та фактична адреса, контактна особа, яка відповідає за підбір кадрів та номер телефону.