Про що запитати на співбесіді: 6 деталей, які допоможуть знайти роботу мрії в ресторанній галузі

Вівторок, 06 квітня 2021 14:44

Як знайти роботу в ресторані, де захочеться затриматись надовго, і про що запитати HR-менеджера на співбесіді, щоб бути впевненим у своєму виборі місця роботи.

Про це пише thepoint - https://thepoint.rabota.ua/6-detaley-yaki-dopomozhut-znayty-robotu-v-restoranniy-haluzi/?utm_source=news&fbclid=IwAR1kaw4NzMqVuilmll2CQlQnxpBOa_7uhpKqDgU1OzINBX7zAYME-GnY3zI

«Де ти працюєш?» — «У ресторані…» — «А-а-а, в ресторані…» — розчаровано протягує співрозмовник. Роботу в ресторанному бізнесі у суспільстві заведено вважати тимчасовою, своєрідною стартовою базою для студентів та спеціалістів без досвіду. Не з Місяця ж узялась статистика, що саме в цій галузі плинність кадрів — близько 20-30%!

З іншого боку, в будь-якого правила мають бути винятки. І на українському ринку дійсно є ресторани, де співробітники затримуються надовго. На що варто звернути увагу під час працевлаштування, щоб потрапити на ту саму «роботу мрії», куди хочеться повертатись, обговорили з HR-менеджером мережі закладів Shashlikyan & Sezamfood Анною Погребною.

Керівники

Під час працевлаштування зверніть увагу на те, як керівництво взаємодіє з підлеглими. Почитайте не лише сайт компанії, але й соцмережі співробітників, і не бійтесь поставити пряме запитання про це на співбесіді. Адже підхід менеджерів напряму впливає і на ефективність роботи, і на ваше самовідчуття на роботі в цілому.

Уточніть, чи проходять у компанії зустрічі з керівництвом, чи працює зворотний зв’язок — саме так ви зможете зрозуміти, чи дослухається топменеджмент до співробітників і чи готовий він реагувати на внутрішні процеси.

«Якщо стосунки засновані на повазі та довірі, розкритті та реалізації потенціалу одне одного, така співпраця буде приємною та продуктивною, — переконана Анна. — Під час пікового завантаження навіть наші топменеджери виходять на допомогу на локації, стаючи на час офіціантами, і допомагають спаковувати замовлення. Наші керуючі й CEO періодично доставляють замовлення у ролі кур’єрів. Така «робота під прикриттям» дозволяє не лише підтримати та розвантажити співробітників, але й зрозуміти проблемні точки — і, як наслідок, оптимізувати процеси».

Батоги та пряники

Дізнайтесь, чи є у ресторані система штрафів і покарань, і як вона працює. Завжди важливо знати, за які помилки та прорахунки вас можуть позбавити частини окладу. Окрім цього, наявність широкої системи штрафів явно сигналізує про ставлення компанії до співробітників.

«Ми противники штрафних санкцій і грубих заходів «покарання», оскільки це сприяє демотивації.  Так, зрідка усе ж трапляються штрафи та стягнення. Але вони не йдуть «до кишені» керівництву. Кожна відрахована копійка спрямовується до фонду допомоги онкохворим дітям «Таблеточки», і колеги про це знають», — поділилась Анна.

Також радимо дізнатись про матеріальні заохочення: за що призначаються бонуси та чи існують вони взагалі. Буде неприємно через пів року роботи довідатись, що ви могли отримати приємну «плюшку» за виконану працю, але через ваше незнання «плюшка» від вас втекла.

Нематеріальна мотивація

Заробітна плата може бути причиною, з якої ви прийдете до компанії, але утримувати вас будуть вже зовсім інші фактори: комфорт, дружний колектив, визнання, можливість реалізувати себе та брати на себе відповідальність.

«Ми періодично нагадуємо співробітникам про те, наскільки вони цінні, робимо подарунки до річниці роботи в компанії, весілля, народження дитини. Це вибудовує між нами емоціональні містки, які також впливають на те, чи залишиться людина в компанії», — відзначила HR-менеджер мережі Shashlikyan & Sezamfood.

Можливості для розвитку

Якщо компанія зацікавлена у тому, щоб ви затримались на довгий строк, вона готова вкладати у вас. Поцікавтесь на співбесіді, чи передбачені можливості для навчання та професійного зростання. Це також бути гарним «дзвіночком», що сповіщає про ставлення до співробітників у цілому.

«Наша компанія дає можливість розвитку, компенсуючи 50% вартості навчання. Адміністратори, наприклад, регулярно проходять тренінги з сервісу, — розповіла Анна. — Ми створили корпоративну бібліотеку з бізнес-літературою, щоб кожен охочий міг здобувати нові знання. Щотижня ми відвідуємо нові заклади, щоб тримати руку на пульсі у нашій галузі».

Гарантії стабільності

Які гарантії надає компанія? Чи офіційне працевлаштування? Чи захищені ви законом? Обов’язково проясніть ці моменти на етапі співбесіди, щоб згодом ваш статус не виявився для вас сюрпризом.

«Усі наші співробітники офіційно працевлаштовані та завдяки цьому можуть спокійно планувати своє майбутнє. Коштом компанії вони регулярно проходять медогляд, а виплата зарплат і бонусів відбувається вчасно, що також додає їм впевненості та відчуття спокою. Зараз під час нестабільної карантинної ситуації наші заклади працюють на доставку та навинос і тому всі співробітники забезпечені роботою. У нас немає скорочень і ми навіть розширюємо свою команду», — відзначає HR.

Тімбілдинг

Ресторанна галузь передбачає командну роботу. Але непросто працювати в команді, якщо у колективі не розвинуті міжособистісні відносини. Дізнайтесь, чи проходить у компанії тімбілдинг і у яких форматах, чи є спільні інтерактиви, вилазки, внутрішні клуби за інтересами тощо. Вам і самим буде цікаво познайомитись з колегами ближче, а у роботі дружні стосунки стануть приємним супровідним бонусом.

«У нас в Shashlikyan & Sezamfood цей напрямок ще не розвинений до кінця, але ми шукаємо можливості, захоплення, які зможуть залучити велику кількість колег. Під керівництвом наших кухарів частина команди готувала суші, ми разом грали в пейнтбол, каталися на лижах та збирались на водохресні купання. Ми продовжуємо пробувати різні ініціативи й сподіваємося, що невдовзі зможемо збирати більше людей на подібні заходи», — відзначила Анна Погребна.

І наостанок: відкиньте нав’язаний суспільством стереотип щодо «тимчасової» роботи у ресторанній галузі. Робіть те, що ви любите. Робіть те, що приносить вам задоволення і гроші. А пошук тієї самої роботи мрії вам спростять вищеперераховані рекомендації.