Роботодавці не хочуть платити двічі: клієнти обговорили переваги послуг ДСЗ

Четвер, 12 вересня 2019 13:04

11 вересня 2019 року керівництво Державного центру зайнятості провело зустріч з представниками ТОВ «Huawei Україна», ПАТ «Українська залізниця», ТзОВ «Фуджікура Аутомотів Україна-Львів», КП «Київський метрополітен». Діалог дозволив виявити найефективніші приклади взаємодії служби зайнятості з потужними роботодавцями та окреслити напрями її посилення.

Державна служба зайнятості вже має позитивний досвід роботи з одним з найбільших в Україні роботодавців – ПАТ «Українська залізниця», а чинний Меморандум підкреслює взаємну зацікавленість у партнерстві. Директор Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики Укрзалізниці Людмила Василега вважає, що необхідно розвивати наявну співпрацю з профорієнтаційної роботи для школярів, молоді через вебінари, чат-боти, формувати навички обрання професії та складання резюме. Розгалужена мережа центрів зайнятості узгоджується з необхідністю компанії управляти персоналом у 250 тис. осіб. Людмила радить державній службі зайнятості удосконалювати е-сервіси, зручність користування порталом та електронними кабінетами для того, щоб роботодавці та шукачі отримували вже звичні для них послуги, як на приватних пошукових системах. Окрім цього, є запит на змістовні консультації щодо застосування трудового та кадрового законодавства та на підвищення активної діяльності служби щодо підготовки спільних з роботодавцями програм адаптації до ринку праці працівників, які підпадають під вивільнення чи відмовляються від зміни істотних умов праці. Приємним відкриттям є те, що державна служба зайнятості є одним з основних каналів підбору персоналу Укрзалізницею.

 

Питання життєвого вибору порушила Олена Лазар, регіональний директор з персоналу ТзОВ «Фуджікура Аутомотів Україна-Львів». Актуальним, на її погляд, є донесення до громадськості думки, що українці можуть і повинні працювати в Україні. Компанія робить усе, аби зацікавити своїх працівників. Визнаючи неможливість конкурувати за рівнем зарплати з підприємствами Європейського Союзу, «Фуджікура» робить акценти на інших речах. Скажімо, працівники можуть розраховувати на соціальний пакет, що включає харчування, медичне страхування, транспортне супроводження. Виробничі потужності компанії зосереджені на Західній Україні, де питання нестачі робочих рук стоїть особливо гостро через трудову міграцію. Показово, що більшість співробітників компанія набрала саме завдяки службі зайнятості. У контексті послуг, які надає служба зайнятості, пані Лазар схвально відгукнулася про стажування. За направленням центру зайнятості особа може практикуватися на підприємстві, зберігаючи статус безробітного, а роботодавець у цей період може об’єктивно оцінити її здібності та запропонувати постійне місце роботи.

Загалом роботодавці позитивно оцінюють зміни в роботі служби зайнятості, очікуючи при цьому вдосконалення форм та підходів до роботи. Зосередитися на розвитку електронних сервісів запропонував Володимир Білавка, заступник директора департаменту персоналу ТОВ «Huawei Україна». Той факт, що технологічна компанія зацікавлена в пошуку кадрів за сприяння служби зайнятості та озвучує запити на впровадження інновацій, вказує на те, що попередні кроки служби позитивно сприймаються бізнесом. Володимир схвально оцінив, що державна служба зайнятості вперше сама зробила крок на зустріч потребам індустрії, яка є однією з пріоритетних для економіки України.

 

Під час дискусії представники бізнесу зазначили, що за послуги з підбору кадрів середньої та вищої ланки приватні агенції з працевлаштування отримують близько 10-35% від річної зарплати кандидата, але для підбору робітничого персоналу це є невиправданою ціною. Уже історично склалося, що роботодавці згадують про можливість підбору персоналу через службу зайнятості лише наостанок після використання інших можливостей. Треба докласти зусиль, щоб подолати цей стереотип. Роботодавці поділилися практичним досвідом підбору персоналу через приватні агенції як орієнтиром для продовження удосконалення роботи, уже відчуваючи зрушення та позитивні зміни в обслуговуванні роботодавців службою.

Перевагою співпраці зі службою для роботодавців є те, що роботодавці, які сплачують єдиний соціальний внесок, уже оплатили послуги з підбору персоналу від служби зайнятості і можуть їх отримувати безоплатно. Наявних ресурсів служби достатньо, аби вона була спроможна задовольняти потребу роботодавців у кадрах, що дозволить бізнесу не платити двічі за одну й ту саму послугу від державної служби зайнятості та приватних агенцій.

 

До діалогу долучилися й колеги з Франції. На їхню думку, співпраця державної служби зайнятості з приватними кадровими агенціями може бути налагоджена на взаємовигідній основі. Експерт Міжнародної організації праці, представник Служби зайнятості Французької Республіки Жан-Люк Шнайдер розповів, що у Франції приватні кадрові агенції самі звертаються до служби зайнятості по допомогу. Зокрема, посередники з працевлаштування зацікавлені в розміщенні своєї інформації на сайті Служби.

«Практика проведення подібних зустрічей має переконати бізнес у готовності Служби наближати свої послуги до індивідуальних вимог роботодавців. Ми хочемо зменшити настрої щодо соціального утриманства та своєю активною позицією на ринку праці сприяти швидкому поверненню громадян на ринок праці в Україні», – прокоментувала підсумки заходу директор Державного центру зайнятості Ольга Макогон. Директор також запропонувала здійснити презентацію проекту Стратегії розвитку державної служби зайнятості на 2019-2022 роки окремо для представників різних галузей економіки, щоб оцінити відповідність бачення розвитку служби потребам роботодавців, на що отримала схвальні відгуки.

Джерело