Як навчитися мистецтву гумору на роботі?

Середа, 02 жовтня 2019 10:15
Людина проводить на роботі третину свого часу. Тож, можна сказати — майже живимо та маємо подбати про те, щоб це “життя” робоче було радісним та приємним. Для цього можна навчитися влучно шуткувати, щоб не заважати робота, але й незабувати, що ми всеж таки живі люди, а не роботи.
Гумор може чудово підняти настрій, зарядити енергією, яка так потрідна для продуктивної праці. Тож гумор важливий не менше ніж звичайна їжа для людини.
Гумор – чудовий інструмент для згуртованості та соціалізації. Але яке його місце у професійному світі? Чи варто сприймати себе серйозно, щоб серйозно працювати?
 
Звідки береться сміх?
Сміх передував появі мови., стверджує Гарвардський невролог медичної школи карл Марчі:
«Сміх був раннім і безпечним соціальним сигналом. Перш ніж люди отримали можливість говорити, сміх для них сигналізував, що все добре».
 
Сміх – це феєрверк для мозку.
Коли мозок ідентифікує і розуміє жарт, він випускає нейромедіатори, пов’язані з самопочуттям: дофамін, серотонін та ендорфіни. Їх вплив є сприятливим для всього організму. Вони знімають напругу, підвищують активність імунних клітин і покращують кровообіг. Допомагають знизити гормони стресу, розслабити м’язи та зменшити ризики серцево-судинних захворювань.
Чи варто сприймати себе серйозно, щоб серйозно працювати?
Сміх переходе культурні та мовні межі, створює зв’язки та є універсальним засобом вираження намірів щодо співпраці. Особливо це стосується приватної сфери, але як бути з особливим світом бізнесу?
 
Бізнес-коуч Філіпп Лора поянює:
«На роботі є гумор, який турбує і розслабляє, той, що розділяє, і той, що об’єднує, той, що ламає, і той, який робить добро».
Світ праці – це не завжди послідовність моментів радості. Це чудовий спосіб зняти напругу або заспокоїтись у напруженій ситуації. Під час сміху негативна єнергія пригнічується зарядом світлої єнергії радості.
Гумор – частина соціальних навичок, які полегшують життя на робочому місці.
 
Сміх – це доказ компетентності та харизми.
Елісон Вуд Брукс виявила, що якщо жартувати на роботі то може створитися враження, що працівник більш компетентний. За словами Ганг Чжан, аспіранта з нейронауки, співробітники поважають і захоплюються лідерами з почуттям гумору, тими, хто сміється з інших і глузує над собою. Сміх вимагає високого емоційного інтелекту та емпатії – якостей, які є ознакою справжнього лідера.
 
То що таке діловий гумор,і які межі не можна переступати?
Остерігайтеся менеджерів, які дражнять своїх співробітників і зловживають сумнівними жартами, іронією, скепсисом. Їх поведінка може змусити решту команди поводитися подібнім чином.
Розабет Мосс Кантер, профессор Гарвардської бізнес-школи, каже, що люди в меншості – наприклад, жінка в групі чоловіків – можуть відчути вимушеність, сміятися з жартів, які їх принижують. Потроху вони втрачають повагу і припускають, що некоректність є прийнятною. Межа між гумором та глузуванням є дуже розмитою.
 
Гумор – це також питання культури.
І нарешті - гумор глибоко пов’язаний із історією, символами та традиціями країни. Ми не сміємося з однакових ситуацій у Франції та Україні. Французи відомі іронією, англійці використовують і зловживають безглуздістю та глузуванням, японці віддають перевагу повторенням, американці люблять стереотипи, українські жарти часто доволі грубі. Тому будьте уважні до походження ваших співрозмовників, вони можуть не сміятися з тих же речей, що і ви.
Наприклад, у професії перекладача з німецької у нашому регіоні професіонали нерідко зіштовхуються із жартами наших співвітчизників на кшталт «Гітлер капут», або «Хєндє хох». Для німців, чия недавня історія Другої Світової є доволі болючою темою, такі жарти образливі для них.
 
Зосередьтеся на гуморі: кілька порад щодо сміху в офісі.
Статистика каже, що діти сміються в середньому 400 разів на день, люди після 35 років – лише 15 разів. Вони просто бояться таким чином втратити авторитет. Виглядати сміним та легковажним. Тому деякі відмовляються від гумору та сміху під час роботи.
 
Тож, як навчитися гумору та не втратити статус професіонала?
 
1. Практикуйте самоіронію
Навчіться сміятися над собою, перш ніж сміятися з інших. Хто вміє сміятися над собою — вже непереможній! Вас ніхто не може зачепити “за живе”, бо Ви можете все перевести у жарт, а ображчика виставити таким чином у дурнях.
Сміх над собою — це вихід за межі своїх страхів та комплексів, новий погляд на життя. Самоіронія сприяє визнанню власних обмежень та недосконалостей. Щоб розслабити атмосферу та спонукати інших розслабитися, ніщо не працює краще, ніж сміх над самим собою.
 
2. Креативний підхід
Гумор – це також питання корпоративної культури. Такі компанії, як IBM або Yahoo перейменували свої зали для зустрічей дивними іменами: Hulu організовує змагання з поїдання тако, Airzooka пропонує заняття йоги для сміху своїм співробітникам. Уявіть, як би відреагував ваш шеф на подібні ініціативи? У кращому випадку він прийме це за жарт.
 
3. Використовуйте професіоналів
Отже, сміх – це робота. Консультанти, психологи, гелатологи (вчені що досліджують сміх), викладачі театру – спеціалізуються на цій дисципліні і допомагають компаніям знаходити підхід до своїх працівників по-різному через сміх. Значна частина великих європейських корпорацій та компаній вже пробувала такий підхід, адже це чудовий спосіб надихнути команду.
Здатність сміятися безпосередньо пов’язана з культурою, освітою, довірою, смаком. Пройшло лише кілька років, з тих пір, як гумор сприймається діловим світом. Сьогодні це навіть стає бажаною навичкою ділової людини. Тож гумор – це серйозно!