Як правильно пережити період адаптації на новій роботі?

Вівторок, 01 жовтня 2019 14:55

Ви помітили, що із самого дитинства нам доводиться до чогось пристосовуватися. При чому постійно. І завжди це не легко. Дитсадок, школа, переїзд до нового житла, нові сусіди, друзі, знайомі тощо.Ми постійно до чогось звикаємо та кожного разу лякаємось змін.

Важко, страшно, хочеться бігти, ховатися, не бачити, не чути.

А що стосовно нової роботи? Нового колективу? Тут усе незнайоме. Страшно!

Так страшно, що одразу виникає бажання все кинути.

Ну її, ту роботу! Чи не так?

Дехто не може ризикнути, залишити існуючу, нецікаву роботу та знайти нову про яку давно мріє. І лише тому, що перед ним стіною стоїть страх, який подолати він не знає як.

Отож, як адаптуватися на новій роботі? Налагодити зв'язок із новим колективом?

Поговоримо про це?

Психологи зазначають, адаптація у новому колективі триває від декількох тижнів до пів року. Її період залежить від характеру людини і від умов роботи, відносин у колективі які створює роботодавець.


Хороша компанія, яка піклується про свій імідж завжди дбає і про своїх співробітників, бо їх комфорт це запорука гарної праці, від якої залежить статус компанії.

При гарному керівництві новачкам намагаються полегшити період “вживання” у колектив та роботу. Виділяють куратора для новачка, проводять тренінги, які допомагають людині швидше зрозуміти свої обов'язки на роботі.

Адаптація людини на новій роботі зазвичай проходить у три етапи.

Перший гострий етап, триває перші два місяці.

Новачок відчуває невпевненість у своїх силах, через що губиться в робочому процесі. Він хвилюється, відчуває свою непотрібність, немічність перед колегами, які дивляться на нього з оцінкою. Вони ніби чекають від нього чогось значно більшого ніж він може дати. Так йому здається.

Другий етап після трьох, чотирьох місяців.
Новачок відчуває себе повноцінним працівником. З'являється впевненість. Він вміє чи мало. Він вже має друзі серед колег. Проте, слід бути дуже обережним. Ще не всі дрібнички роботи йому відомі. Йому є чому вчитися, тому не варто поспішати, зазнаватися, щоб не наробити неприємних помилок. Неприємних для нього самого, в першу чергу. Можна нарватися на критику керівництва, а це б'є по впевненості дуже добре.

Повне вживання в колектив та гарні результати в роботі приходять через пів року. До цього часу краще бути уважним.

Щоб період адаптації пройшов легше, звісно треба й самому потурбуватися про це. Не варто на когось сподіватися. Все у Ваших руках.

На початку на Вас чекає багато нової інформації, тому завжди із собою має бути записник та ручка. Записуйте усе незрозуміле. Вдома ви зможете проаналізувати те, що записали. У Вас виникнуть питання і це прекрасно. Виписуйте їх усі одразу. Не залишайте на потім. Не бійтесь питати. По перше, це допоможе Вам швидше зрозуміти нюанси вашої роботи. По друге, це зарекомендує Вас як людину зацікавлену в роботі.

З'ясуйте які у Вас обов'язки, щоб не витрачати час на те, що у Вашій роботі не потрібне.

З'ясуйте для себе обов'язки Ваших колег. За необхідністю Ви знатимете з яким питанням до кого звернутися.

І головне, бережіть себе від стресу. Що не зрозуміло — перепитуйте, це буде краще ніж наробити помилок, а потім хвилюватися.

Вчасно обідайте. Вам потрібні сили, від яких залежать результати вашої праці.

Намагайтесь висипатися. Про користь сну думаю не варто нагадувати.
Створіть комфорт на робочому місці. Викиньте зайве. Наведіть порядок. Принесіть свою чашку, блокнот, ручку. Поставте якусь домашню рослину, квіточку, щоб було приємніше, щоб душу гріло.

І пам'ятайте, що адаптація це лише тимчасове явище, яке Ви переживете і станете гарним працівником, якого поважатимуть колеги та керівництво.

Приємної Вам роботи!